ZWITSERLAND, ITALIË // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
    &  FRANKRIJK  2012   // DAG 16 // DAG 17 //

Reisverslag Zwitserland, Italië en Frankrijk 2012

Voor onze vakantie in 2012 hebben we besloten om eens niet zo ver van huis te gaan en iets compleet anders te doen. Omdat we in 2013 weer een verre reis willen maken hebben we besloten dit jaar wat meer back to basic te gaan.

Uiteindelijk hebben we een route door Zwitserland, Italië en Frankrijk gevonden die eigenlijk alles in zich had voor een top vakantie. We begonnen een aantal nachten in Zwitserland waar we de gletsjers besneeuwde berg toppen bezochten. Ook een bezoek aan de Mont Blanc die op ongeveer een uur rijden van onze camping net over de grens in Frankrijk ligt behoorde tot de mogelijkheden echter bleek deze compleet in de wolken te liggen op de dag dat we wilde gaan. In plaats hiervan zijn we naar Zermat geweest, Dit is één van de bekendste skigebieden in Zwitserland.

Hierna rijden we door naar Toscane waar we een week hebben genoten van de Italiaanse zon en natuur. Vanaf onze camping bezochten we steden als Florence en Pisa. Ook kwamen we door dorpjes als Vinci, San gimigano, Voltera, Sienna en Luca. Na de week Toscane zijn we door gereden naar Rome waar we 4 nachten verblevenn en de stad gezochten. En dan natuurlijk met name de bekende plekken als het Coloseum en Vaticaanstad.

Na Rome reden we terug omhoog naar Brugnato. dit is een klein dorp gelegen aan de bloemen rivierea. Vanuit hier bezochten we de prachtig gelegen kust dorpjes van de Chinque Terre. Dit is een reeks kleine dorpjes gebouwd op de steile rotsen langs de kust.

Na de bloemen riviera reden we via Monaco naar Frankrijk en verbleven we 2 nachten in Frésjus en maakten we uitstapjes naar bijvoorbeeld st. Tropez en Nice.

De bedoeling was om hierna nog door te rijden naar Castellane (gorges du verdon) en Ruoms (ardeche) Maar door het slechte weer in het zuiden van Frankrijk besloten we de vakantie een week eerder te beëindigen dan gepland was. We hadden zon mooie tijd gehad dat we het zonde vonden om met een slecht gevoel thuis te komen omdat de laatste week continu in een doorweekte tent moesten slapen.

Hier onder vind je alvast een overzicht van wat wij elke dag gedaan hebben, als je op de betreffende dag klikt ga je rechstreeks naar die pagina. Helemaal onder aan de pagina vind je een route kaart met de volledige route die wij afgelegd hebben tijdens deze reis. Op de volgende pagina’s kan je van dag tot dag onze belevenissen zien en lezen.

Dag 1 : Beuningen -> Raron (Zwitserland)
Dag 2 : Zermat
Dag 3 : Riederalp
Dag 4 : Raron -> Simplon pass -> Lago Maggiore -> San Baronto (Italië)
Dag 5 : Pisa & Luca
Dag 6 : Rondrit Toscane langs Sienna, San Gimigiano, Volterra en Empoli
Dag 7 : IL Podorino Italiaanse kookschool
Dag 8 : Vinci en Florence
Dag 9 : San Baronto -> Rome
Dag 10 : Centrum Rome & Colloseum
Dag 11 : Vaticaan stad & centrum Rome
Dag 12 : Vaticaan museum & centrum Rome
Dag 13 : Rome -> Parco naturale della maremma -> Brugnato
Dag 14 : Chinque Terre
Dag 15 : Brugnato -> Monaco -> Fréjus (Frankrijk)
Dag 16 & 17 : Fréjus -> st. Tropez -> Beuningen